Biciklizam za početnike

Dosta ljudi me pita kakav ja to bicikl imam kad pređem toliko kilometara (a vjerujte mi, nije baš toliki broj u pitanju). Neki ni ne pitaju već sami donose zaključke da se radi o skupoj i profesionalnoj mašini, koja je, logično, jedini preduslov za duge vožnje. E, pa, nije tako.

Moji bicikli nisu ništa specijalno, mrvu su iznad prosjeka ali u poređenju sa profesionalnim djeluju poput nečeg ovakvog

Što samo može značiti da boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u junaka. To znači da vam je za vožnju biciklom potreban bicikl i volja. Za vožnju biciklom, naročito ako to niste radili od djetinjstva, vam ne trebaju:

  • kaciga – znam da je ovaj podatak zbunjujući ali stvarno vam ne treba kaciga za kratke vožnje koje će vas tek uvesti u kondiciju i čari vožnje. Sumnjam da ćete odmah krenuti u šumu, na makadam i kamen gdje bi vam kaciga možda sačuvala glavu tako da je to stavka koja vam neće poharati biciklistički budžet. Kaciga vam neće donijeti profesionalan i opasan izgled rekreativca, već će to uraditi mišići i kondicija, a znamo kako se do toga dolazi;
  • rukavice – sve više primjećujem da su rukavice nezaobilazan dio opreme kod novopečenih biciklista. Vunene i kožne su jako korisne kad vremenski uslovi to zahtjevaju ali sportske rukavice koje pri tom nisu ni jeftine, nisu obavezne pri početničkim, kratkim vožnjama.
  • biciklističke sa umetkom/spandeks oprema od glave do pete- za vožnju od par kilometara?! Čemu? Jedino ako imate toliko para viška i vito tijelo koje baš želite pokazati.
  • bicikl koja košta više od pola prosjčne plate a znamo da to nije veliki iznos u našim uslovima. Karbonski ram vam svarno nije potreban, čak ni aluminijumski nije neophodan.

Ono što vam je presudno za početak uživanja bicikla su:

volja i želja da vozite 

bicikl (u voznom stanju 🙂 )

dobro društvo

Nije skupo, zabavno je i zdravo…ako se pazite 🙂

12 Comments

  1. Ja imam biciklo do dvije iljade kaemova i imam sve amontizere po njemu i gume ko natraktoru i retrovizor i lijepi tisov krst sam okačijo i imam tude još dvije ikone jedna sa ostroga a ona druga ovlen iz moštance sa bogoredcom i svetim ilijom zaštitnikom biciklista i moja krsna slava. Ja ga vozam povremeno jer je to preskupo i neb da mi kaka budala ga ogrebe na parkingu il pred kafićom dok pijem kavu.

  2. Aaaaaaaaa… sad je meni jasno što voliš biciklove…! Zbog onog opasnog društva!! :):) Ha, ha, šalim se! Sto posto si u pravu za sve što si rekla. Jedini problem kod nas zaljubljenika je što se polako navučemo, pa bismo dalje… a dalje ne može sa nekim običnim biciklovima… Jedino nas oprema ne interesuje, vozimo u običnim kućnim gaćama, majama…poz!

  3. Povratni ping: Cycle chic&cheap | CaraDara

Ostavite odgovor

