Ne spominji mi ljeto

Kad sam bila mala obožavala sam ljeto. Ljeto je značilo da nema škole, da se ide na kupanje, da će biti sladoleda i igranja. Ljeto je značilo uživanje. I svake godine meni je ljeto trajalo mjesec dana. Kako? Pa slušala sam svoje djeda i babu. (Ovo su drugi djed i baba, posebna priča. Morali su i oni doći na red.)

Elem, svake godine, početkom jula, dakle raspust i ljeto samo što su počeli, djed bi negdje nakon ručka uzdahnuo i rekao: „Evo sad će slava i prođe ljeto.“ Inače slava je početkom, skoro polovinom avgusta i što se djeda tiče, ona je označavala kraj ljeta. U slučaju da bi se ljeto omaknulo, pa nastavilo da grije i poslije slave baba bi onda oko 19. avgusta dočekala sa izjavom: „Eto i Preobraženja, nema više kupanja.“ , obraćajući se, nama, djeci. Nema kupanja, dakle nema ljeta. Finalni udarac. Ko te pita što je vruće. Ljeto je gotovo. Ne računajući nerazumijevanje kako to jedna slava okončava ljeto, Preobraženje je bilo vrhunac mističnosti za mene. Kad bih pitala babu što to više nema kupanja ona bi rekla da se nakon Preobraženja mijenjaju i gora i voda i da se više ne valja kupati u rijekama, jezerima, moru.  Tako je meni ljeto trajalo između početka raspusta i početka jula, a ako bih imala sreće da ne čujem djedovo „evo sad će slava“ onda i do sredine avgusta.

Tokom godina nisam nešto pretjerano postala pametnija ali sam shvatila i da poslije slave sunce prži li prži.  Što se Preobraženja tiče i tu sam neke taktike razvila kao npr. bogamoleći kupanje.  Sjetih se tog svog kratkog ljeta u djetinjstvu ovih dana  na plus 40 i pitam se kako li se klimatske promjene uklapaju u sve to. Moram pitati djeda kad završava ljeto jer meni sada ništa nije jasno.

4 Comments

    • O tom ja pričam! Sjećam se kako smo ja i prijateljica sjedile u hladu ljeti i posmatrale neki termometar (em rat, em nema struje, pa nije ni to bila loša zabava:)i zgranuto komentarisale – Evo, evo, samo što nije prošlo 31 stepen! – misleći da se radi o tropskoj vrućini. Vidi vraga 20 godina kasnije i na 40 se funcioniše!

Ostavite odgovor

